Wednesday, March 14, 2012

Sejuk semakin sejuk..jantung berdegup kencang....

Hari ini aku deactivated facebook. Sengaja malas nak hadap facebook hari2. Kemudian aku jengah blog seseorang untuk tengok samada dia update atau tidak blog dia. Alangkah terkejutnya aku bila membaca entry latest yang dia post. Walaupon dia tak mention sapa orang yang dia maksudkan, dalam hati aku kuat mengatakan aku lah orang yang dia perkatakan dalam blog berkenaan. Perasaan aku tiba-tiba rasa sangat sejuk ditambah dengan cuaca yang sememangnya sejuk sekarang nie...jantung aku berdegup kencang. 


Tidak perlulah aku merungkaikan di sini apa yang terjadi sebenarnya. Cukuplah sekadar aku beritahu yang aku xambil hati pon dengan apa yang terjadi. Aku anggap semua nie asam garam kehidupan. Pasang surut lumrah sebagai seorang hamba Allah. 


Sesungguhnya pada saat ini aku merasakan bahawa aku sudah rasa tak kisah dengan perasaan sesama manusia..biarlah rasa itu datang dengan sendirinya bila tiba saat yang telah ditentukan oleh Ilahi. Alhamdulillah aku akan merasa tenang seandainya rasa sayang rasa kasih aku curahkan hanya pada yang Esa..aku masih punya keluarga dan teman-teman yang menyokong. Syukur.. 


Semua yang berlaku adalah satu pengajaran yang mendewasakan dan mematangkan aku

No comments:

Post a Comment