Friday, July 12, 2013

Perlu ka malu???

Assalamualaikum..

Alangkah malunya hari nie... Entah macana aku boleh terlupa hari nie hari Jumaat. Penghulu segala hari. Tapi pagi tadi aku memang ingat hari nie jumaat sebab aku siap baca Surah Kahfi lepas solat subuh tapi lepas tue macana aku boleh pergi masjid untuk solat zohor???

Agak musykil bila perkara nie terjadi. Aku berangan ka? aku dok pk benda lain ka? Yang aku rasa macam tak boleh terima bila aku dengan slumber park keta lepas tue keluar keta mcm takda apa-apa berlaku tapi dalam kepala otak aku nie terfikir jugak kenapa ramai sangat kat masjid mujur aku tak tanya budak-budak kat situ ada sapa-sapa ka yg meninggal hari nie. 

Aku amik wuduk macam biasa..yalah kan buat tak tahu jalah..masa tue pon asyik berfikir2 ja memang siyes tak ingat langsung. Masuk dalam masjid pon wat slumber ja...pakai telekong tunggu azan kemudian solat sunat. Habis ja solat sunat macam imam dok baca khutbah ... Ya Allah baru teringat patotlah ramai lelaki rupanya HARI NIE ADA SEMBAHYANG JUMAAT weiii... 

Masa tue memang malu dah sebab pintu yang memisahkan ruang solat tue cuma cermin sliding..aku buat tak tahu jalah..aku terus solat zohor..selesai ja aku terus beredar.. :P

Pengajaran hari nie janganlah berangan yer kalau buat sesuatu tue..berfikir sampai tak tau apa yang jadi. Macam kat alam fantasi plak..Sedar diri sikit kat dunia realiti nie.. 

No comments:

Post a Comment